Rīgas domes pārstāvji iepazīstas ar Skultes pārvada būvniecības gaitu

Vizītes laikā pašvaldības pārstāvji uzklausīja būvuzņēmēja atskaiti par paveikto un iepazinās ar turpmāko darba plānu, kā arī apskatīja rotācijas apli, balstus, laidumu un gājēju tuneli. Būvniecības darbi Skultes pārvadā Sarkandaugavā rit pēc grafika, un to plānots pabeigt 2022. gada pavasarī.

Patlaban tiek veikti balstu un siju laidumu betonēšanas darbi, inženierkomunikāciju izbūves darbi, ierakumu un uzbērumu veikšana, kā arī ceļa konstruktīvo kārtu izbūve. Viens no lielākajiem izaicinājumiem būvniecības laikā būs rotācijas apļa izbūve, kas iekļauj arī tramvaju sliežu un dzelzceļa līnijas krustošanos. Lai īstenotu šos darbus, tiks veiktas tramvaju satiksmes izmaiņas. Lai pēc iespējas mazāk tiktu traucēts iedzīvotāju miers, Ir padomāts arī par skaņas slāpēšanas risinājumiem, Tiks izbūvētas gan skaņu slāpējošas barjeras, gan tuvējo dzīvokļu īpašniekiem mainīti logi.

Šis ir viens no svarīgākajiem satiksmes infrastruktūras projektiem Rīgā un visiem satiksmes dalībniekiem pavērs jaunas iespējas. Nepilnu kilometru garais satiksmes pārvads Rīga – Skulte būtiski uzlabos pārvietošanās iespējas Sarkandaugavas iedzīvotājiem, nodrošinot sastrēgumu samazināšanos maģistrālajās ielās, kā arī kravas tranzīta novirzīšanu no vietējām ielām, kā rezultātā būtiski samazināsies satiksmes negadījumu skaits.

Projekta īstenošanas gaitā tiks izbūvēts pārvads, izbūvēti, kā arī pārbūvēti tā pievadceļi un sakārtotas inženierkomunikācijas. Projektā paredzēti arī uzlabojumi gājējiem un velobraucējiem. Velobraucējiem tiks nodrošināta infrastruktūra Viestura prospekta garumā no Meža prospekta līdz dzelzceļa stacijai “Mangaļi”.

Plānotās pārvada izmaksas ir 45,4 miljoni eiro. No tām Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums 27,15 miljoni eiro, Latvijas valsts budžeta dotācija – viens miljons eiro, savukārt pārējais ir pašvaldības finansējums. Pārvada Rīga-Skulte izbūvi Sarkandaugavā veic piegādātāju apvienība “OTC,” kurā ir apvienojušies trīs būvnieki - SIA “Binders,” AS “LNK Industries” un AS “Latvijas tilti”.