LNK Industries Group nodod ekspluatācijā gājēju un velosipēdistu tiltu pār Jūrmalas šoseju

Pilnsabiedrība “LNK Industries Group” ekspluatācijā nodod gājēju/velosipēdistu tiltu pār autoceļu A10 Babītes pagasta teritorijā, Rīgas–Ventspils šosejā 14,82. km. Tilta būvniecība veikta pēc VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) pasūtījuma, būvprojekta autors ir SIA "Projekts 3". Tilta būvniecības izmaksas 1 059 959.99 eiro (ieskaitos PVN).

Tilta laiduma konstrukciju veido trīslaiduma tērauda kopne, kas balstīta ar tērauda vantīm, tilta garums ir 78,24 metri un platums 3,67 metri. Tas balstās uz 18 monolītā dzelzsbetona balstiem un tilta pamatus veido 52 urbpāļi ar diametru 880 mm. Gājēju tilta vantis ir veidotas no 36 mm tērauda stieņiem. Lai samazinātu konstrukcijas pašsvaru, pārvada ietves virsma tika apstrādāta ar speciālu pretslīdes pārklājumu, kura kvalitāte attiecībā uz saķeri un ilglaicību neatpaliek no tradicionālās asfaltbetona segas. Šis seguma veids ir arī betona konstrukciju hidroizolācija. Uz abām pusēm no gājēju tilta ir izbūvētas nepārtrauktas plātņu sistēmas dzelzsbetona rampas. Babītes pusē tās garums ir 77,61 m, Priežciema pusē – 90,24 m. Pārvada galos tika izbūvētas pandusu konstrukcijas 22,55 m un 22,87 m garumā. Autoceļa sadalošajās joslās ‒ 50 metru uz katru pusi ‒ tika izbūvēts žogs.

Lai jau no šodienas Pierīgas iedzīvotāji varētu droši šķērsot šo Jūrmalas šosejas posmu, jaunā pārvada būvniecības darbu grafiks bija ļoti blīvs. Celtniecība, kura tika uzsākta pagājušā gada nogalē, noritēja katru dienu bez brīvdienām. Lielākais izaicinājums no būvnieku puses bija tilta tērauda kopnes laiduma montāža, kad viss notika pēc plānotā grafika un bez sarežģījumiem gan celtniekiem, gan braucējiem. “Tika izgatavotas trīs daļas. Katras daļas garums bija 26 m. Šāda veida lielgabarīta kravas bija iespējams transportēt tikai naktī. Ņemot vērā, ka satiksmes intensitāte šajā vietā ir īpaši augsta, galvenā problēma bija paveikt kopnes vidējās daļas montāžu (kas atrodas tieši virs brauktuves), pēc iespējas mazāk traucējot autotransporta kustību. Lai to paveiktu, nācās ļoti rūpīgi izplānot darbus un, galvenais, precīzi izpildīt visu paredzēto. Pateicoties pareizai organizācijai, konstrukciju ar autoceltni izdevies novietot precīzi”, par būvniecības gaitu stāsta AS “LNK Industries”, valdes loceklis Jevgenijs Locovs.

Pārvada celtniecībā izmantoto materiālu kvalitātei bija izvirzītas augstas kvalitātes prasības. Piemēram, lai nodrošinātu tilta ilgmūžību, laiduma konstrukcijā tika izmantots betons ar ļoti lielu salizturību un pretestību vides agresivitātei. Betona virsmas pārklājumam uz tilta ir attiecīgi augsta ūdens necaurlaidība, mehāniskā izturība un pretslīde. Savukārt tērauda konstrukcijām ir augsta pretkorozijas izturība.

Jaunais pārvads ir stratēģiski nozīmīga satiksmes daļa, kas savieno divas ceļa puses, no kurām vienā pusē atrodas Priežciema ciemats un autobusa pietura, pavisam netālu ir Piņķu ciemats, otrā ceļa pusē atrodas Babītes ciemats ar dzelzceļa staciju.

Galerija