Salu tilta slogošana

PS “LNK Industries Group”, lai pārbaudītu Salu tilta faktisko nestspēju, trīs naktis pēc kārtas veica Salu tilta slogošanu, kur tika slogoti tilts pār Daugavu un tilts pār Mazo Daugavu. Šim nolūkam uz abiem tiltiem tika uzstādīta speciāla mēraparatūra.

Pārbaudēs piedalījās deviņas kravas automašīnas, kur katra spēkrata svars bija 40 tonnas. Tiltu noturība tika noteikta pieliekot gan statiskas, gan dinamiskas slodzes. Tāpat tika mērītas ielieces un svārstības, ko izraisīja pieliktās slodzes.

Sākotnējie pārbaužu rezultāti liecina, ka abi tilti ir labā stāvoklī, bet galīgais slēdziens tiks sagatavots pēc visu pārbaužu rezultātu apkopošanas.

Salu tilts būvēts no 1968. līdz 1976. gadam un kopš tā laika būtiski remontdarbi tiltam netika veikti. Betona margas un fasādes bloki un seguma virskārta bija nokalpojusi, gājēju tunelim vairs nebija apgaismojuma, arī deformācijas šuves nepildīja savas funkcijas.

Salu tilta pār Daugavu un Mazo Daugavu renovāciju veic pilnsabiedrība "LNK Industries Group". Salu tilta remontdarbi tika uzsākti 2014. gada vasarā, darbi turpinājās arī ziemas periodā. Rekonstrukcijas projekta īstenošanai 2014. gadā nepieciešamais finansējums bija 4,4 miljoni eiro, savukārt projekta pabeigšanai 2015. un 2016. gadā kopējais nepieciešamais finansējuma apmērs ir attiecīgi 5,8 miljoni eiro un 1,1 miljons eiro, tostarp Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums līdz 85% no projekta attiecināmajām izmaksām. Tilta rekonstrukcija jāpabeidz līdz šā gada beigām. 

Galerija